Weboldalunk használatával jóváhagyja a cookie-k használatát a Cookie-kkal kapcsolatos irányelv értelmében.

Blog

GOKI - német minőségi játékok

GOKI - német minőségi játékok

2021. 07. 05. 16:35:17 Gubacska Mónika
DOMINÓ JÁTÉK

DOMINÓ JÁTÉK

2021. 06. 30. 17:17:00 Gubacska Mónika
Mindenki látott már dominót, de vajon tudod-e hogy pontosan hogy is kell vele játszani?
Ki is volt valójában Maria Montessori?

Ki is volt valójában Maria Montessori?

2021. 06. 08. 10:34:57

Orvos, tanár, iskolaigazgató, a Montessori-módszer megalapítója és édesanya.

Sokat hallottunk már a Montessori-módszerről, a Montessori játékokról, de bizonyosan kevesen tudjátok ki is volt Maria Montessori és hogyan vívta ki magának a hírnevet. Ebben a blogtémában nem a Montessori-módszerről olvashattok, hanem maga Maria Montessori munkásságát mutatnám be Nektek kedves Olvasók.

Maria Montessori 1870-ben született, Olaszországban, Chiaravalle községben. Mélyen katolikus családban élt. Öt éves volt, amikor családjával együtt Rómba költöztek, az iskolai tanulmányait már itt kezdte. Mindvégig kitűnő tanuló volt. 25 évesen orvosi diplomát szerzett, ő volt az első orvosnő hazájában.

Ezután tanítani kezdett a Római Egyetem orvosi karán, az egyetem ingyenes klinikáján pedig rendszeresen kapcsolatba került a szegény gyerekekkel.

A klinikán találkozott egy csoport értelmi fogyatékos gyermekkel is, akik az egyik kórteremben összezsúfolva embertelen körülmények között, minden gondoskodást nélkülözve élték mindennapjaikat. Az ott tapasztalt embertelen körülmények annyira megragadták a szociálisan érzékeny fiatal orvosnőt, hogy élményei hatására elkezdett értelmi fogyatékos gyermekek gyógyításával foglalkozni.

1898 szeptemberében, Turinban mintegy 3000 fő részvételével tartották meg az első olasz tanügyi konferenciát, ahol Maria Montessori is jelen volt. A kongresszus egy bizonyos pontján Maria Montessori is felállt és szót kért.

" Az egészséges és normális gyermekeknél minden módszer jó, de az volna a helyes, ha olyan iskolákat állítanának és olyan módszereket alkalmaznának, melyek azoknak a gyermekeknek a fejlődését is elősegítenék, akik valamilyen degeneráltságban szenvednek".

Montessori javaslatát a kongresszus elfogadta és a közoktatásügyi miniszter még abban az évben megbízta Maria Montessorit a  Rómában felállítandó Gyógypedagógiai Intézet megszervezésével, mely megbízásával kezdetét vette az olasz orvosnő gyakorlati  nevelőmunkája.

Az általa szervezett iskola tanulói számára alakította ki első érzékszervi fejlesztő eszközeit, melyek a későbbi Montessori-eszközök alapját képezték.

A fogyatékos gyermekek nevelésével kapcsolatos sikerei felvetették annak a gondolatát, hogy az így nyert tapasztalatokat a normál gyermekek nevelés-oktatása  során is felhasználja.

1907 januárjában San Lorenzóban - Róma egyik külvárosában - nyílt meg az első intézete, amelynek munkája gyökeresen különbözött a századforduló megszokott gyermekintézményeinek nevelési-oktatási gyakorlatától. Ez az első "casa dei bambinit" (gyermekházat) az egyik külvárosi bérház földszintjén hozta létre ötven 3-6 éves gyermek számára. A berendezéshez a gyermekek testméretéhez alkalmazkodó asztalokat, székeket helyezett el, a gyermekek tevékenységükhöz az általa kifejlesztett eszközöket használhatták.

Az intézet hamarosan nagy népszerűségre tett szer, egyre többen kívánták az újszerű nevelési eljárást a gyakorlatban is megismerni. 

Ezt követően Rómában és Milánóban a felsőbb társadalmi rétegek által lakott városrészekben újabb gyermekházak alapítására kerül sor, létrejött az első műhelyi , ahol a speciális foglalkoztató eszközöket előállították. 

Élete során számtalan előadást tartott, iskolákat látogatott módszerének népszerűsítésére. Mindenki kíváncsi volt, hogy miben rejlik a Montessori-módszer sikere.

1952. májusában , 82 éves korában halt meg a hollandiai Nordwijk am Zeeben. Munkásságát fia, Mario Montessori folytatta, 1987-ben bekövetkezett haláláig.

Magyarországon a két világháború között jelentek meg ismertetések munkásságáról, egyes műveit lefordították magyar nyelvre. Maria Montessori kétszer járt Magyarországon (1930 és 1932.). Az első magyar Montessori Egyesület 1932-ben alakult meg. Montessori pedagógiai módszereinek elemei mind a mai napig fellelhetőek a világban. Magyarországon is sokáig hatottak a Montessori -módszerek, az utóbbi időben már leginkább csak az óvodai nevelésben. 1990 óta tapasztalható volt Montessori pedagógiájának újabb reneszánsza, amely azonban a valóságos iskolai nevelést alig befolyásolta. 24 magyarországi intézmény létezik.

 

CRAYON ROCKS KAVICSKRÉTA, a helyes ceruzatartásért

CRAYON ROCKS KAVICSKRÉTA, a helyes ceruzatartásért

2021. 06. 02. 14:47:38

A kisgyermekek első rajzélményeiket többnyire zsírkrétával szerzik. A hagyományos zsírkréta megfogása azonban komoly nehézséget jelent az annak megfogásához még gyenge mozgatóizmokkal rendelkező gyerekeknek (nem beszélve arról, milyen könnyen törik). A Crayon Rocks® Kavicskréta kavics alakja tökéletesen simul a kisgyermek kezébe, így a rajzolás első mozdulatait ösztönösen, görcsös, erőltetett fogás nélkül sajátíthatják el, ahogyan a vízparton, vagy a játszótéren talált kaviccsal teszik.

 

GOLYÓVEZETŐ ÉS LABIRINTUS JÁTÉKOK

GOLYÓVEZETŐ ÉS LABIRINTUS JÁTÉKOK

2021. 03. 23. 05:50:00 Gubacska Mónika
Miért is érdemes gyermekünknek golyóvezető és labirintus játékokat választani.
FŰZZÜNK GYÖNGYÖT

FŰZZÜNK GYÖNGYÖT

2021. 02. 13. 16:17:43 Gubacska Mónika

Kedves Fiús anyukák, Ti se lapozzatok tovább.

Érdemes elolvasni.

Ki mondta, hogy csak a lányok fűzhetnek gyöngyöt.